INSPIRASIKAN DAN MOTIVASIKANLAH HIDUP ANDA UNTUK MENCAPAI TUJUAN DAN CITA-CITA HIDUP YANG ANDA INGINKAN. JANGAN JADIKAN DUGAAN, CUBAAN DAN RINTANGAN MEMATAHKAN SEMANGAT ANDA

GULA.. oh.. GULA

>> Sunday, March 7, 2010

Hari demi hari kita sering menghadapi masalah, namun masalah kali ini ialah berkenaan Gula. Mengapa Gula selalu habis? mengapa Gula selalu menjadikan masalah kepada masyarakat apabila ada sesuatu majlis? siapa yang sepatutnya bertanggungjawab?

Persoalan demi persoalan seringkali bermain difikiran kita, semuanya kerana Gula. Ada Gula adalah baiknya, tiada Gula pun ada baiknya, tetapi kalau ada majlis kenduri kalau tiada gula macamana?

Dipendekkan cerita, mungkin ada baiknya jika pihak-pihak berkenaan mengetengahkan permasalahan ini kepada pihak yang sepatutnya atau pihak berkenaan patut mencari satu inisiatif bagaimana cara untuk menyelesaikannya. Kalau tidak pun, cuba beritahu masyarakat apa yang berlaku? mengapa berlaku? bagaimana penyelesaiannya? mungkin, jika pihak-pihak yang berkenaan tersebut memaklumkan kepada masyarakt dengan menggunakan kaedah media massa, masyarakat tidak akan tertanya-tanya lagi.

0 comments:




About This Blog




Lorem Ipsum



  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP