INSPIRASIKAN DAN MOTIVASIKANLAH HIDUP ANDA UNTUK MENCAPAI TUJUAN DAN CITA-CITA HIDUP YANG ANDA INGINKAN. JANGAN JADIKAN DUGAAN, CUBAAN DAN RINTANGAN MEMATAHKAN SEMANGAT ANDA

RM700j KEPADA KEMENTERIAN PELAJARAN

>> Wednesday, January 27, 2010

Alhamdulillah kepada Kementerian Pelajaran Malaysia kerana telah mengemukakan permasalahan dihadapi oleh setiap ibubapa dan pelajar terutama bagi mereka golongan miskin dan mempunyai pendapatan bulanan kurang daripada RM800.

Walaupun negara mengalami defisit, namun keperluan utama pembangunan pendidikan adalah perlu dititikberatkan dalam berdepan dengan permasalahan kewangan global. Ini dapat ditinjau melalui beberapa kajian dan aduan masyarakat luar bandar khususnya di Negeri Sabah yang mengeluh dengan permasalahan dihadapi. Justeru, adalah wajar tambahan RM700j disalurkan semula kepada Kementerian Pelajaran bagi membantu mengurangkan beban tanggungan mereka yang kurang berkemampuan.

Antaranya skim bantuan tuisyen kepada murid, bantuan pakaian sekolah beruniform, bantuan makanan asrama, rancangan makanan tambahan, elaun murid berkeperluan khas dan sukan serta kokurikulum.

Keprihatinan Kerajaan dibawah pimpinan YAB Perdana Menteri berhubung berita yang menggembirakan ini adalah membuktikan beliau adalah seorang pemimpin yang berpeggang kepada prinsip 'RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN'.

1 comments:

suzie lyana January 27, 2010 at 9:25 PM  

betul tuan, ini baru lah dapat membantu myt kita d luar bandar khasnya.

sesuailah perkataan 'rakyat d dahulukan, pencapaian d utamakan'.




About This Blog




Lorem Ipsum



  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP