INSPIRASIKAN DAN MOTIVASIKANLAH HIDUP ANDA UNTUK MENCAPAI TUJUAN DAN CITA-CITA HIDUP YANG ANDA INGINKAN. JANGAN JADIKAN DUGAAN, CUBAAN DAN RINTANGAN MEMATAHKAN SEMANGAT ANDA

TANGISAN AKINABALU

>> Thursday, July 13, 2017





Dialog dalam Filem Tangisan Akinabalu arahan Dato Jurey Latiff Rosli ini buli buat bulu roma kita berdiri jika dihayati betul-betul.
"Saya Malim Gunung, Kalau S...aya Mati Sekalipun Tempat Saya di atas Sana" ketika malim gunung dihalang naik ke gunung atas alasan keselamatan bagi kerja-kerja menyelamat selepas gempa bumi berskala 6.0 di gunung Kinabalu.

Filem Tangisan Akinabalu ini akan membawa kita merasai detik-detik yang dialami oleh pendaki ketika gunung kinabalu bergoncang kuat akibat gempa bumi.

IMBAS KEMBALI GEMPA BUMI SABAH 2015

Gempa bumi Sabah 2015 pada 6.0 skala richter berlaku di sekitar Ranau, Sabah pada jam 7.15 pagi , hari Jumaat 5 Jun 2015. Pusat Gempa Bumi Dan Tsunami Nasional melaporkan gegaran dirasai di kebanyakan tempat di Sabah termasuk Tambunan, Tuaran, Pedalaman, Kota Kinabalu , Kota Belud, Inanam, Kota Marudu, Kudat, Likas, Penampang, Putatan, Kinarut, Papar, Beaufort, Keningau, Sandakan, Kunak, Tawau,Labuan, Lawas, Limbang Miri dan Bandar Seri Begawan di Brunei.


Seramai 52 daripada 189 pendaki yang terkandas di puncak Gunung Kinabalu berjaya dibawa turun dengan selamat. Pusat Kawalan Jabatan Bomba dan Penyelamat negeri Sabah di Pondok Timpohon menyatakan enam pendaki mengalami kecederaan termasuk seorang warga Turki. Setakat pukul 3.20 petang , 137 pendaki masih lagi berada di Gunung Kinabalu iaitu 105 pendaki bersama 32 malim gunung berada di puncak. Selebihnya berada di sekitar kawasan termasuk Laban Rata. Dua mangsa dilaporkan hilang selepas tiada di kawasan pengumpulan mahupun laluan pendakian.
18 orang terbunuh termasuk Pendaki dan malim gunung dari negara Malaysia (6 orang), Singapura, Australia, Kanada, China, Denmark, India, Japan, Kazakhstan, Belanda, Filipina, Korea Selatan, Thailand, Turki, United Kingdom dan Amerika Syarikat.

Menariknya tentang Filem Tangisan Akinabalu ini adalah semua watak utamanya dilakonkan sepenuhnya oleh Anak Sabah. Jadi Kalau Bukan Siapa Lagi yang akan menyokong mereka.
Nantikan kemunculan Filem ini di pawagam berdekatan dan sebagai tanda sokongan kepada semua pihak yang terlibat menghasilkan filem ini, mohon kongsikan Trailer ini

1 comments:

Unknown July 27, 2018 at 9:30 PM  

ok..the best of sabah film origin..




About This Blog




Lorem Ipsum



  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP