INSPIRASIKAN DAN MOTIVASIKANLAH HIDUP ANDA UNTUK MENCAPAI TUJUAN DAN CITA-CITA HIDUP YANG ANDA INGINKAN. JANGAN JADIKAN DUGAAN, CUBAAN DAN RINTANGAN MEMATAHKAN SEMANGAT ANDA

golongan muda di bulan puasa

>> Tuesday, September 1, 2009

Hari ini genaplah masyarakat beragama islam menunaikan ibadah berpuasa selama 11 hari. Namun, disebalik menjalankan ibadah puasa tersebut. Masih ramai golongan muda yang kurang memahami rahsia, pahala, hukum dan panduan puasa sebenarnya.

Ini jelas, kita lihat dari aspek kehidupan sosial masa kini. Jika kita pergi ke pekan-pekan kecil atau bandar-bandar utama, kita pasti terserempak dengan golongan mereka yang terlalu sosial.

Ada dikalangan mereka yang suka berborak pasal politik sehingga menimbulkan perasaan kurang senang keadaan sekeliling, ada antara mereka bercumbu-cumbuan, ada antara mereka berjalan berpimpin tangan seolah suami isteri, ada yang tidak menutup aurat, ada yang tidak puasa dengan minum dikhalayak ramai dan ada juga antara mereka yang pergi bersiar-siar tanpa arah tujuan sejak pagi hingga ke petang.

Bagi saya, kesedaran agama bermula dari rumah adalah perlu untuk diterapkan kepada golongan sedemikian agar tidak jauh terpesong dari sudut akidah, akhlak dan tauhidnya.


waullahualam...

1 comments:

peminat rahsia September 14, 2009 at 10:32 PM  

setiap org muslim perlu menutup aurat, jgn berdua2an, jgn bnk bercakap yg bukan2... muhasabah diri... renungi diri...

buat tuan, salam ramadhan...
dari...
peminat rahsia & family.
pahang




About This Blog




Lorem Ipsum



  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP